вівторок, 7 грудня 2021 р.

Тематична контрольна робота №3. Словотвір. Орфографія. 6 клас.

 


Початковий та середній рівні (по 0,5 б.)

1.              Словотвір — це:

А розділ, який вивчає способи творення слів;

Б розділ, який вивчає значущі частини слова;

В розділ, який вивчає словотвірне гніздо.

2. Визначити спосіб творення слова Донеччина:

а) префіксальний;                                     б) суфіксальний;

в) префіксально-суфіксальний;                г) безафіксний.

3. Визначити, що потрібно писати в словах Слобожан...ина, Чернігів... ина, Херсон...ина:

а) букву ч;                                      б) букву щ;

в) буквосполучення шч;                г) буквосполучення чч.

4. Основа, від якої утворюється нове слово, називається:

а) основною;

б) твірною;

в) морфемною;

г) словотвірною.

5.  Указати на те слово, яке з пів- пишеться разом:

а) пів/юрти;                 б) пів/оберт;

в) пів/Ялти;                 г) пів/літа.

6. Визначити, яке складне слово пишеться через дефіс:

а) куле/мет;                        б) чорно/білий;

в) фото/графія;                  г) паро/плав.

7. Визначити, яке з поданих слів пишеться разом:

а) темно/червоний;               б) мото/крос;

в) стоп/кран;                          г) лисичка/сестричка.

8. Слова з напів-, полу- завжди пишуться:

а) через дефіс;               в) окремо;

б) разом;                        г) через апостроф.

9. Словотвірний словник — це:

А словник, який містить інформацію про способи творення слів;

Б словник, у якому подаються розібрані за будовою слова;

В словник, у якому подаються словотворчі ланцюжки.

10. Визначити спосіб творення слова душевність:

а) префіксальний;                                 б) суфіксальний;

в) префіксально-суфіксальний;           г) безафіксний.

11. Визначити, що потрібно писати в словах Доне..ина, Німе..ина, Хмельни...ина:

а) букву ч;                                      б) букву щ;

в) буквосполучення шч;                г) буквосполучення чч.

12. Основоскладання — це такий спосіб творення слів, при якому:

а) дві й більше основи об’єднуються в одне слово;

б) нове слово утворюється додаванням до твірної основи префікса;

в) нове слово утворюється додаванням до твірної основи суфікса;

г) нове слово утворюється без додавання до твірної основи префікса чи суфікса.

13. Виділіть рядок, у якому всі слова утворені префік­сальним способом:

а) густенький, загуснути, густошерстий, густо-синій;

б) густонаселений, густобровий, густота, загустий;

в) негустий, згуснути, загуснути, згущений;

г) загуслий, густо, гуща, густозаселений.

14. Указати на слово, яке з пів- пишеться разом:

а) пів/міста;                                 б) пів/землі;

в) пів/Африки;                             г) пів/захист.

15. Визначити, яке зі складних слів пишеться через дефіс:

а) льотчик/космонавт;                                   б) лісо/смуга;

в) вербо/ліз;                                                    г) напів/автомат.

16. Визначити, яке з поданих складних слів пишеться разом:

а) купівля/продаж;                              б) глухо/німий;

в) синьо/жовтий;                                 г) фізико/математичний.

 

Граматичне завдання.

Достатній рівень 

17. Записати слова, розкриваючи дужки (1,5 б).

Мед(інститут), кіловат(година), червоно(гарячий), само(диктант), пів(України), вагон(їдальня).

 

18. Записати слова, розкриваючи дужки (1,5 б).

Чар(зілля), екс(чемпіон), жовто(гарячий), бал(маскарад), пів(аркуша), пів(Європи).        

19. Зробіть морфемний розбір поданих слів: листопад, прибігти, веселенький     (1,5 б).

20. Скласти й записати речення зі словами черговий (прикметник), черговий (іменник)  (2 б.).

Високий рівень (3 б.)

21. Скласти 5-6 речень, об’єднаних темою «Чому я люблю свою Батьків­щину?», використовуючи складні слова, які пишуться разом або через дефіс.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар