1. Укажіть речення з однорідними членами (розділові знаки опущено).
А За городом срібною гладінню розлився ставок за ставком верби до води похилилися за вербами на пагорбі хати біліють.
Б Собака стояв під грушею і не зводив з Сашка здивованих очей.
В Уночі несподівано знявся північний вітер небо скоро затяглося хмарами.
Г Уже сонце скотилось до заходу уже степова трава лисніла червоним одлиском.
2. Укажіть речення, де зв’язок між однорідними членами речення здійснюється за допомогою розділового сполучника.
А Радіють молодій обнові берези, клени, явори.
Б Моя мати перша в світі навчила мене любить роси, легенький ранковий туман, п’янкий любисток, м’яту, маковий цвіт, осінній город і калину.
В Людина має бути не тільки здоровою, а й гарною.
Г Неначе човен в синім морі то виринав, то потопав.
3. Укажіть речення, у якому однорідні члени є поширеними.
А У хаті в Мелани було як у віночку: тіняво, зелено, чисто.
Б Верби й верболози сіро-зеленим туманом котились по луці.
В Від Батьківщини — і клич, і звага, і рання сила, й доля пізня...
Г Молода сила тремтить і пориває з кожної жилки стебла.
4. Укажіть речення, у якому однорідні члени — присудки.
А Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці, звиває собі віночок.
Б 3 берега на берег можна добутися баржами або човнами.
В Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, у завтрашнє, у безкрає.
Г Понад морями пролягають тіні журби й тривоги, спогадів і снів.
5. Укажіть речення з неоднорідними означеннями (окремі розділові знаки пропущено).
А На липах з’явилося свіже молоде пахуче листя.
Б Одшуміли над Придесенням перші весняні грози, потому настали теплі погожі дні.
В Прийде пісня, мов дружна весна, шумовита рвучка голосна.
Г Якісь солодкі любі спогади та думки колисали його серце.
6. Укажіть речення, що відповідає схемі. О, О і О
А Мене весь час то палило, то морозило.
Б Зерно і камінь, суша і вода достойні буть зображені в картині.
В Любить він такі ночі безвечірні, цю тишу і якусь таємничість у всій природі.
Г Над травою височіли безладно розкидані черешні, яблуні, груші.
7. Установіть відповідність між реченням з однорідними членами і розділовим знаком, пропущеним у ньому.
1тире А У Карпатах займався чудовий весняний ранок.
2 двокрапка Б Я потягнувся до пісні, до неба, до вечірньої зорі і завмер у смутку у диві.
3 кома В Лози, кручі, ліс все блищить і сяє на сонці.
Г А цій землі нічого не забракло ні рік ні моря ні озер ні трав.
8. Установіть відповідність між реченням і групою однорідних членів у ньому.
1 Зі сполучниковим зв’язком А 3 нього можна було писати лицарів, богів, апостолів, великих учених чи
сіятелів,— він годивсь на все.
2 з безсполучниковим зв’язком БТепле ясне сонце цілий день висить у світлій синяві
3 зі змішаним зв’язком В Чорна, непроглядна темрява стояла кругом. .
Г Приємно тягати копиці до стогу й ходити навколо стогів по насінні.
9. Спишіть подані речення. Виконайте синтаксичний розбір. Накресліть схеми.
Вона була вже не молода, але й не стара, висока, рівна, з довгастим лицем.
Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи — все надихало молодою парубочою красою.
10. Укажіть речення з однорідними членами.
А Оркестр шалів, погрожував, благав, журивсь і плакав скрипок голосами, то шквалом бурі тишу розривав, то озивався десь під небесами.
Б Човен висувається з-під верболозу чорним клинцем, і на воду сповзає дядькова тінь.
В Ось тільки в лісі туман тримається найдовше, він тут хапається за кожний виярок.
Г Копита відбивали чіткий ритм, і, збуджений тим ритмом, він навмисне прискорював біг.
11. Укажіть речення, у якому однорідні члени — обставини.
А Посаджене матір’ю насіння зійде, зацвіте, закрасується, перев’ється по всьому городі.
Б Він виконав роботу і хороше, і дивно водночас.
В Між Гончарівною й Дігтярами вип’явся високий та обривчастий згірок із загубленою чи призабутою назвою.
Г Остап зірвався на рівні ноги й не пішов, а побіг далі.
12. Укажіть речення, у якому однорідні члени поєднуються розділовим сполучником.
А Листки то намагаються ухопитися за гілку, то наче звисають.
Б Тече Дніпро між кручами уперто розбурханий, нестримний і рвучкий.
В Маска ховає обличчя, але не ховає очей.
Г А Бог же вчить терпіти не ярмо, а лиш труднощі дороги.
13. Укажіть, яким членом речення виступає узагальнювальне слово в поданому реченні.
Усе в чеканні: спілі краплі рос, земля і місяць, вишні і тополі, і тиша в тиші, і тумани в полі.
А Присудком; Б додатком; В підметом; Г обставиною.
14. Укажіть речення з неоднорідними означеннями (розділові знаки опущено).
А 3 дому рано мене повела неспокійна епоха по тернистих дорогах важкого, складного життя.
Б І ридає рояль за стіною про далекі загублені дні.
В Зараз тренувався спортсмен з плавання брасом та кролем.
Г Сніг лежить білий сріблястий.
15. Укажіть речення, що відповідає схемі. О, О, О — УС.
А Буди вже, ясне сонце, комашину, дерева, трави — все.
Б У прозорій імлі спалахували миготливі вогники: червоні, блакитні, зелені.
В Тобі, народне слово, у славі й цвіті сам Бог велів перемагати й жити!
Г Усюди: і на вулицях, і круг стадіону, і обабіч дороги — росли молоді осокори.
16. Установіть відповідність між реченням з однорідними членами і розділовим знаком, пропущеним у ньому.
1 тире А Сніг мете, наміта кучугури замітає рови.
2 двокрапка Б Хтось сипле тендітні і ніжні сніжинки.
3 кома В У світі зорі, і спалахи півонії, космічний гул, і мовчазний туман усе довкруг в довершеній гармонії звучить урочим ладом, як орган.
Г Увечері до хати посходилась уся сім’я батько,
мати, два старші брати, сестра- дівка.
17. Установіть відповідність між реченням і групою однорідних членів у ньому.
1 зі сполучниковим зв’язком А І барвінком, і рутою, і рястом квітчає весна землю, мов дівчину в зеленому гаї...
2 з безсполучниковим зв’язком Б Галя швидко вдяглася, вийшла до вітальні
3 зі змішаним зв’язком В Любіть травинку, і тваринку, і сонце завтрашнього дня, вечірню в попелі жаринку, шляхетну інохідь коня.
Г Ожила природа, розпустилися бруньки, і от-от дерева одягнуться в зелене вбрання.
18. Спишіть речення. Виконайте синтаксичний розбір. Накресліть схеми.
Він то повз на животі по тонких крижинах, то впирався палицею й перестрибував через водяні латки, то бігав з кінця в кінець криги, не маючи виходу.
Діти улітку складають гербарій: пелюстка ромашки й цвіт ведмежого вушка, зозулині черевички й сині лісові дзвоники...
Немає коментарів:
Дописати коментар