пʼятниця, 18 лютого 2022 р.

Контрольна робота. Однорідні члени речення. 8 клас.

Однорідні члени речення
 1. Укажіть речення з однорідними членами (розділові знаки опущено). 
А За городом срібною гладінню розлився ставок за ставком верби до води похилилися за вербами на пагорбі хати біліють. 
Б Собака стояв під грушею і не зводив з Сашка здивованих очей. 
В Уночі несподівано знявся північний вітер небо скоро затяглося хмарами. 
Г Уже сонце скотилось до заходу уже степова трава лисніла червоним одлиском. 

2. Укажіть речення, де зв’язок між однорідними членами речення здійснюється за допомогою розділового сполучника.
 А Радіють молодій обнові берези, клени, явори. 
Б Моя мати перша в світі навчила мене любить роси, легенький ранковий туман, п’янкий любисток, м’яту, маковий цвіт, осінній город і калину. 
В Людина має бути не тільки здоровою, а й гарною. 
Г Неначе човен в синім морі то виринав, то потопав. 

3. Укажіть речення, у якому однорідні члени є поширеними. 
А У хаті в Мелани було як у віночку: тіняво, зелено, чисто. 
Б Верби й верболози сіро-зеленим туманом котились по луці. 
В Від Батьківщини — і клич, і звага, і рання сила, й доля пізня... 
Г Молода сила тремтить і пориває з кожної жилки стебла. 

4. Укажіть речення, у якому однорідні члени — присудки. 
А Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці, звиває собі віночок. 
Б 3 берега на берег можна добутися баржами або човнами. 
В Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, у завтрашнє, у безкрає. 
Г Понад морями пролягають тіні журби й тривоги, спогадів і снів. 

 5. Укажіть речення з неоднорідними означеннями (окремі розділові знаки пропущено). 
А На липах з’явилося свіже молоде пахуче листя. 
Б Одшуміли над Придесенням перші весняні грози, потому настали теплі погожі дні. 
В Прийде пісня, мов дружна весна, шумовита рвучка голосна. 
Г Якісь солодкі любі спогади та думки колисали його серце. 

6. Укажіть речення, що відповідає схемі. О, О і О 
А Мене весь час то палило, то морозило. 
Б Зерно і камінь, суша і вода достойні буть зображені в картині. 
В Любить він такі ночі безвечірні, цю тишу і якусь таємничість у всій природі. 
Г Над травою височіли безладно розкидані черешні, яблуні, груші. 

7. Установіть відповідність між реченням з однорідними членами і розділовим знаком, пропущеним у ньому. 
1тире                   А У Карпатах займався чудовий весняний ранок. 
2  двокрапка       Б Я потягнувся до пісні, до неба, до вечірньої зорі і завмер у смутку у диві. 
3 кома                 В Лози, кручі, ліс все блищить і сяє на сонці. 
                            Г А цій землі нічого не забракло ні рік ні моря ні озер ні трав.
 8. Установіть відповідність між реченням і групою однорідних членів у ньому.
 1 Зі сполучниковим зв’язком             А 3 нього можна було писати лицарів, богів, апостолів,                                                                            великих учених чи сіятелів,— він годивсь на все. 
2 з безсполучниковим зв’язком           БТепле ясне сонце цілий день висить у світлій синяві
 3 зі змішаним зв’язком                        В Чорна, непроглядна темрява стояла кругом. . 
                                                                Г Приємно тягати копиці до стогу й ходити навколо стогів                                                                    по насінні. 

9. Спишіть подані речення. Виконайте синтаксичний розбір. Накресліть схеми. 
Вона була вже не молода, але й не стара, висока, рівна, з довгастим лицем. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи — все надихало молодою парубочою красою.

 10. Укажіть речення з однорідними членами. 
А Оркестр шалів, погрожував, благав, журивсь і плакав скрипок голосами, то шквалом бурі тишу розривав, то озивався десь під небесами. 
Б Човен висувається з-під верболозу чорним клинцем, і на воду сповзає дядькова тінь. 
В Ось тільки в лісі туман тримається найдовше, він тут хапається за кожний виярок. 
Г Копита відбивали чіткий ритм, і, збуджений тим ритмом, він навмисне прискорював біг. 

11. Укажіть речення, у якому однорідні члени — обставини. 
А Посаджене матір’ю насіння зійде, зацвіте, закрасується, перев’ється по всьому городі. 
Б Він виконав роботу і хороше, і дивно водночас. 
В Між Гончарівною й Дігтярами вип’явся високий та обривчастий згірок із загубленою чи призабутою назвою.
 Г Остап зірвався на рівні ноги й не пішов, а побіг далі.

 12. Укажіть речення, у якому однорідні члени поєднуються розділовим сполучником. 
А Листки то намагаються ухопитися за гілку, то наче звисають. 
Б Тече Дніпро між кручами уперто розбурханий, нестримний і рвучкий. 
В Маска ховає обличчя, але не ховає очей.
 Г А Бог же вчить терпіти не ярмо, а лиш труднощі дороги. 

13. Укажіть, яким членом речення виступає узагальнювальне слово в поданому реченні. Усе в чеканні: спілі краплі рос, земля і місяць, вишні і тополі, і тиша в тиші, і тумани в полі. 
А Присудком; Б додатком; В підметом; Г обставиною. 

14. Укажіть речення з неоднорідними означеннями (розділові знаки опущено). 
А 3 дому рано мене повела неспокійна епоха по тернистих дорогах важкого, складного життя. 
Б І ридає рояль за стіною про далекі загублені дні. 
В Зараз тренувався спортсмен з плавання брасом та кролем.
 Г Сніг лежить білий сріблястий. 

15. Укажіть речення, що відповідає схемі. О, О, О — УС. 
А Буди вже, ясне сонце, комашину, дерева, трави — все. 
Б У прозорій імлі спалахували миготливі вогники: червоні, блакитні, зелені. 
В Тобі, народне слово, у славі й цвіті сам Бог велів перемагати й жити! 
Г Усюди: і на вулицях, і круг стадіону, і обабіч дороги — росли молоді осокори. 

16. Установіть відповідність між реченням з однорідними членами і розділовим знаком, пропущеним у ньому.
 1 тире                                                                  А Сніг мете, наміта кучугури замітає рови. 
2 двокрапка                                                         Б Хтось сипле тендітні і ніжні сніжинки. 
3 кома                                                                  В У світі зорі, і спалахи півонії, космічний гул, і                                                                                      мовчазний туман усе довкруг в довершеній                                                                                          гармонії звучить урочим ладом, як орган. 
                                                                           Г Увечері до хати посходилась уся сім’я батько, 
                                                                            мати, два старші брати, сестра- дівка. 
17. Установіть відповідність між реченням і групою однорідних членів у ньому. 
1 зі сполучниковим зв’язком                          А І барвінком, і рутою, і рястом квітчає весна землю,                                                                             мов дівчину в зеленому гаї...
2 з безсполучниковим зв’язком                      Б Галя швидко вдяглася, вийшла до вітальні 
3 зі змішаним зв’язком                                    В Любіть травинку, і тваринку, і сонце                                                                                                      завтрашнього  дня, вечірню в попелі жаринку,                                                                                       шляхетну інохідь коня. 
                                                                        Г Ожила природа, розпустилися бруньки, і от-от                                                                                       дерева одягнуться в зелене вбрання.
 18. Спишіть речення. Виконайте синтаксичний розбір. Накресліть схеми. 
Він то повз на животі по тонких крижинах, то впирався палицею й перестрибував через водяні латки, то бігав з кінця в кінець криги, не маючи виходу. Діти улітку складають гербарій: пелюстка ромашки й цвіт ведмежого вушка, зозулині черевички й сині лісові дзвоники...

Немає коментарів:

Дописати коментар