вівторок, 29 березня 2022 р.

Прикметник. Контрольна робота №5. 6 клас.

 

ПІП учня (ениці)___________________________________________

Оцінка _____________

Контрольна робота № 5.

ПРИКМЕТНИК

Оцінювання :( 1 завдання – 2 бали,

тестові завдання 2-17 по 0,5 бала – 8 балів,

18 завдання – 2 бали)

1.    Розподіліть слова у три колонки: іменники, прикметники, дієслова.

Хатинка, ділитися, яскрава, чемний, сонце, весна, весняний, хизуватися, хлопчина, талановита, матір, сонячне, зайчик, темніти, зимувати, зима, зимовий, школяр, шкільний, відповідати.

Іменники

Прикметники

Дієслова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.     Позначте рядок, у якому всі слова – відносні прикметники.

А.   Будній, заможний, червоний, доччин.

Б.   Осінній, нянин, солодкий, теплий.

В.   Дружній, учнівський, батьків, синій.

Г.   Народний, шполянський, річний, залізний.

3.     Позначте рядок, у якому всі слова – якісні прикметники.

А.   Довгий, холодний, учнівський, білий.

Б.   Широкий, солоний, ніжний, розумний.

В.   Зимовий, морквяний, батьківський, різкий.

Г.   Охайний, сусідський, гіркий, дотепний.

4.        Позначте рядок прикметників, від яких можна утворити ступені порівняння.

А.   Білий, теплий, малесенький, холодний.

Б.   Глибокий, пізній, предобрий, старезний.

В.   Солодкий, вузький, синій, м’який.

Г.   Гарний, легкий, сліпий, голий.

5.     Вкажіть, у якому рядку всі прикметники вжиті в переносному значенні.

А.   Золоті руки, біла раса, гострий ніж.

Б.   Заяча душа, сталевий колір, весняний день.

В.   Вовчий апетит, жовта квітка, золота каблучка.

Г.   Ведмежа послуга, молочна імла, зміїна усмішка.

6.          Вкажіть рядок, у якому допущено помилку у творенні   присвійних     прикметників.

А.   Ольгин, тіткин, свекрушин.

Б.   Лелечий, Палажчин, мушин.

В.   Жінчин, Оксанин, лисиччин.

Г.   Вовчий, куріпчин, невістчин.

7.        Позначте рядок, у якому допущено помилку при  творенні ступенів  порівняння.

А.   Менш теплий, світліший, найкращий.

Б.   Більш швидкий, самий добрий, якнайвузький.

В.   Чорніший, менш гіркий, щонайвищий.

Г.   М’якіший, найбільш зручний, найлегший.

8.        Установіть відповідність між прикметниками та іменниками, які утворюють, об’єднавшись у пари, словосполучення.

А.   Воєнний.

1.   Вихід.

Б.   Ефектний.

2.   Дорога.

В.   Військовий.

3.   Ліки.

Г.   Ефективний.

А

Б

В

Г

4

1

5

3

 

 

 

4.   Період.

5.   Лікар.

 

 

9.     З’ясуйте, у якому рядку всі прикметники належать  до м’якої групи.

А.   Давнішій, теплий, безробітний, повен.

Б.   Літній, сьогоднішній, синій, безкраїй.

В.   Будній, батьків, глухий, Ігорів.

Г.   Веселий, безладний, гірший, Андріїв.

10. З’ясуйте, у якому рядку всі прикметники належать до  твердої групи.

А.   Німий, домашній, тісний, нянин.

Б.   Весняний, Галин, безробітний, гнучкий.

В.   Білий, світлий, давнішній, ведмежий.

Г.   Грамотний, самотній, білолиций, будній.

11. Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться   з суфіксом -ов-.

А.   Ді..вий, сут..вий, казк..вий, стиль..вий.

Б.   Святк..вий, груш..вий, значенн..вий, палац..вий.

В.   Нуль..вий, ситц..вий, овоч..вий, служб..вий.

Г.   Кварц..вий, реч..вий, вітр..вий, грош..вий.

12.    Позначте рядок, у якому не з прикметниками пишеться окремо.

А.   Без мистецтва життя було б холодним, не/затишним.

Б.   В лісі поночіє, але темрява не/густа, а прозора .

В.   Не/чутними кроками увійшли в  село запашні присмерки.

Г.   Крізь пелену туману проступали якісь не/виразні тіні .

13.    Позначте рядок, у якому всі прикметники пишемо разом.

А.   Чорно/земний, військово/морський, м'ясо/молочний.

Б.   Народно/визвольний, суспільно/політичний,  блакитно/синій.

В.   М'ясо/заготівельний, навчально/виховний, темно/зелений.

Г.   Золото/гарячий, п’яти/дверний, глухо/німий.

14.    Позначте рядок, у якому допущено помилку при  творенні прикметників.

А.   Німецький, гадяцький, узбецький, чеський.

Б.   Дрогобицький, кагарлицький, виборзький.

В.   Петербургський, криворіжський, латишський.

Г.   Сиваський, овруцький, ладозький.

15.    Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться   через дефіс.

А.   Кисло/солодкий, м'ясо/вовняний, військово/морський.

Б.   Сіро/голубий, військово/зобов’язаний, північно/західний.

В.   Чорно/бровий, життє/радісний, мовно/літературний.

Г.   Семи/разовий, історико/культурний, каро/окий.

16.    Позначте рядок, в якому всі прикметники пишуться з –нн-.

А.   Пташи..ий, незліче..ий, бажа..ий, хат..ій.

Б.   Мільйо..ий, вчас..ий, річ..ий, зако..ий.

В.   Де..ий, свяще..ий, нездола..ий, тума..ий.

Г.   Форме..ий, друж..ий, захід..ий, несказа..ий.

17.    Виділіть словосполучення, у яких допущено граматичні помилки.

А.   Молодий професор, пахуче зілля, величезне каміння.

Б.   Пошкоджені коріння, самий довгий тунель, винахідлива  капітан.

В.   Досвідчений інженер, медичне приладдя, найхолодніший день.

Г.   М’яке пір’я, найкращий подарунок, сухе гілля.

18. Провідміняйте щасливі діти, могутні дуби.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Немає коментарів:

Дописати коментар