четвер, 10 вересня 2020 р.

Синтаксис. Словосполучення. ІІ курс.

 Вправа 1

► Спишіть словосполучення. Якою частиною мови виражене в них головне слово? Надпишіть зверху. З двома-трьома словосполу­ченнями (за вибором) складіть речення і запишіть. Яке речення за метою висловлювання ви склали?

Золота осінь, повна води, видно далеко, твори Шевченка, лю­бить співати, перші двоє, відомий серед спортсменів, всі повністю, купатися в морі. Білі троянди, до брата, приїхати до міста, з пагорба, на батька, схожий на батька, вдячний учителеві, грають весело, в підручнику, над деревами, за лісом.

Вправа 2

► Утворіть словосполучення з указаних слів. Уведіть 2-3 з них у речення (питальне чи спонукальне). Запишіть. Підкресліть го­ловні члени речення.

Працювати, урок; сидіти, комп’ютер; писати, клас; вчити, іно­земна мова; відпочивати, парк; спішити, театр; жити, село (місто, селище); бігти, швидко; олівці, малювання.


Словосполучення.

Словосполучення — поєднання слів, у граматично з двох або більше повнозначних слів, пов'язаних між собою синтаксично, яку використовують як лексично-семантичний матеріал номінативної (знакової) функції в реченні й поза ним. Найпростіша синтаксична одиниця мови, утворена з двох або кількох повнозначних пов'язаних між собою в граматичному плані і за змістом.

За будовою:

Прості. Прості складаються з двох повнозначних слів, між якими один вид синтаксичного зв'язку, наприклад: Крута гора. Піти додому.

Складні. Складні складаються з одним головним словом для кількох простих словосполучень. Наприклад: Маленькі друзі брата.

За головним словом (ГС):

Іменні, мають 4 різновиди: іменникові, прикметникові, числівникові та займенникові.

Прислівникові.

Дієслівні.

Немає коментарів:

Дописати коментар