Частина І. Тестові завдання.
Запитання 1
Словосполучення - це поєднання:
А. двох рівноправних слів
Б. головного і залежного слова
В. слів самостійної та службової частини мови
Запитання 2
Непоширеним є словосполучення, яке:
А. утворено з двох самостійних слів
Б. утворено з двох і більше самостійних слів
В. утворено не менш ніж із чотирьох самостійних слів
Запитання 3
Речення:
А. виражає закінчену думку
Б. поєднує в собі два слова - головне і залежне
В. називає предмет, явище або процес
Запитання 4
За метою висловлювання речення бувають:
А. розповідні, питальні, окличні
Б. розповідні, спонукальні, окличні
В. розповідні, питальні, спонукальні
Запитання 5
Граматична основа речення утворена:
А. з головних членів речення: підмета та присудка
Б. з головного і одного другорядного члена речення
В. з другорядних членів речення, найбільш важливих для розуміння змісту
речення
Запитання 6
Складений іменний присудок містить:
А. два дієслова - неозначену форму дієслова і змінюване
допоміжне дієслово (умію вишивати)
Б. іменну частину ( іменник, прикметник, займенник) і допоміжне
дієслово-зв`язку (стану лікарем)
В. одне слово
Запитання 7
Словосполученням є таке поєднання слів:
А. опадає листя
Б. берези і липи
В. улюблена пора року
Запитання 8
На які питання відповідає обставина?
А. хто? що?
Б. де? коли?
В. який? чий?
Запитання 9
На які питання відповідає підмет?
А. кого? що?
Б. хто? що?
В. що? де?
Запитання 10
У якому реченні присудок - складений
дієслівний?
А. Вдома і стіни гріють.
Б. Із дерев спадають жовті ягідки.
В. Він намагається зробити все добре.
Запитання 11
Визначте односкладне речення.
А. Прохолодним ранком пролітали журавлі над полями.
Б. До мого вікна підійшла весна.
В. Нахилися до мене і дай мені жменьку суниць.
Запитання 12
Додатком у реченні"На сопілці соловейком виграва Іванко" є слово
А. Іванко
Б. на сопілці
В. соловейком
Частина ІІ. Граматичне завдання.
Вправа 1
► Спишіть
словосполучення. Якою частиною мови виражене в них головне слово? Надпишіть
зверху. З двома-трьома словосполученнями (за вибором) складіть речення і
запишіть. Яке речення за метою висловлювання ви склали?
Золота осінь, повна води,
видно далеко, твори Шевченка, любить співати, перші двоє, відомий серед
спортсменів, всі повністю, купатися в морі.
Вправа 2
►3 указаних пар слів
випишіть словосполучення. Якою частиною мови виражене в них залежне слово?
Надпишіть зверху.
Білі троянди, до брата,
приїхати до міста, з пагорба, на батька, схожий на батька, вдячний учителеві,
грають весело, в підручнику, над деревами, за лісом.
Вправа 3
► Утворіть
словосполучення з указаних слів. Уведіть 2-3 з них у речення (питальне чи
спонукальне). Запишіть. Підкресліть головні члени речення.
Працювати, урок; сидіти,
комп’ютер; писати, клас; вчити, іноземна мова; відпочивати, парк; спішити,
театр; жити, село (місто, селище); бігти, швидко; олівці, малювання.
Вправа 4
► Перепишіть текст,
визначивши в ньому речення. Розставте розділові знаки і поясніть їх.
ВІЧНА СТЕЖКА
Вічною називається стежка
на Тарасову гору літом і взимку в будень і свято ви побачите в Каневі багато
відвідувачів з усіх куточків України і з-за кордону не буває такого дня щоб не
йшли сюди люди на Тарасову гору поклонитись великому поету живе Тарас у
пам’яті народній біля пам’ятника йому завжди духмяніють свіжі квіти (Із журналу).
Вправа 5
► Спишіть три
речення — розповідне, питальне, спонукальне. До кожного з цих видів складіть
своє і також запишіть.
1. Тече вода в синє море,
та не витікає (Т. Шевченко). 2. А коли ж до праці навчатися, як не змолоду? 3.
Пам’ятайте, живі, мир нелегко дістався народам.
Немає коментарів:
Дописати коментар