Тренувальні вправи
1.
Перепишіть
речення, на місці крапок вставляючи прийменники
Хто
рано підводиться, ... того й діло водиться.
...
невмілого руки не болять.
Не
взявшись ... сокиру, хати не зробиш.
...
діла слабіє сила.
...
умілого і долото рибу ловить.
Треба
нахилитися, щоб ... криниці води напитися.
Щоб
рибу їсти, треба ... воду лізти.
...
лежачий камінь вода не тече.
2. Спишіть, розкриваючи дужки. Визначте
відмінок слів, вжитих з прийменником
1.
Перед (галявина) плакуча береза сипнула сльозами, як мати, за (вона)
(з,с)хлипнуло (не)видиме джерельце: (з,с)кинуло (з,с) себе клубочок туману. |
|
2.
Ми пробігли чиюсь загороду, в (яка) стояли високі дуплянки, обминули озерце
червоного проса, перехопилися через (струмок), що став тепер річкою й
опинилися на (зарослий) терном (узлісся). |
3. Складіть та запишіть речення з
прийменниками на, над, за, крізь, через, перед, крім, між, поза. Визначте,
до складу яких членів речення вони входять.
4. Відредагуйте словосполучення і
речення
ходити
по хатам;
зошит
по українській мові;
знання
по фізиці;
діяти
по правилах;
по
квітень включно;
Перший
урок починається у вісім годин тридцять хвилин.
Моя
сестра по фаху лікар.
Я
ходив в магазин.
Учень
пропустив три дні по хворобі.
Ми
говорили за нашого улюбленого футболіста.
Немає коментарів:
Дописати коментар