Тестові завдання з теми:
« Словосполучення. Просте двоскладне речення. Способи вираження підмета та присудка» ( 8 клас)
Завдання 1 – 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН правильний.
1. Укажіть рядок, у якому поєднання слів не є словосполученням:
А) густий кущ, стояли в кущах, старий чорногуз, золоті руки;
Б) працювати з папером, тканина в клітинку, заплющити очі, добре працювати;
В) день втомився, минають дні, квіти розцвітають, море грає;
Г) приїхав давно, полоти картоплю, розцвітати пишно, закінчити роботу.
2. Укажіть рядок, у якому слова в словосполученнях з’єднані за допомогою узгодження:
А) волога земля, розцвітати пишно, думати про навчання;
Б) допомагати батькам, полоти картоплю, мріяти про поїздку;
В) місто Львів, міська вулиця, дорога до школи;
Г) книжкова полиця, весела хата, довга дорога.
3. Укажіть рядок, у якому всі словосполучення іменникові:
А) ручка дверей, шапка господаря, сторінка з книжки, чашка для молока;
Б) білий од вітру, червоний від сорму, неспокійний через знервованість;
В) з десяти ящиків, дехто з вас, возив сіно, демонстрував задоволення;
Г) жив щасливо, радісний день, ласкаво сказано, ніхто з нас.
4. Складним є речення в рядку:
А) Над широкими сіножатями, над зеленими ярами встав легесенький туман. ( І. Нечуй – Левицький)
Б) В українському фольклорі неопалима купина стала символом невмирущості і незнищенності нашої землі. ( з журналу)
В) Спинюся і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй.
( Л. Костенко)
Г) Тепла липнева ніч пролітає садками, посадками, скиртами в полях.
( О. Гончар )
5. У якому реченні непрямий порядок слів:
А) Висока гора спускалась покатом і обривалась над самою Россю.
( І. Нечуй – Левицький )
Б) Садок тішиться підсиненим туманцем дозрілих слив. ( Є. Гуцало )
В) Степ спочиває, набирається прохолоди після денної сліпучої спеки.
( О. Гончар )
Г) Густо – прегусто висипали зорі на небі. ( І. Нечуй – Левицький)
6. Непоширеним є речення в рядку:
А) Хліб і рушник – одвічні людські символи. ( В. Скуратівський)
Б) Хмельницький був іншої думки. ( П. Панч )
В) На південь стікає зоряна імла Чумацького шляху. ( М. Стельмах)
Г) Між коморою та будиночком ворота й хвіртка. ( О. Довженко )
7. Позначити рядки, у яких між підметом і присудком тире не вживається:
( завдання з вибором КІЛЬКОХ правильних відповідей):
А) Мова кожного народу явище давнє. ( Г. Нудьга)
Б) Доля української мови сумна й героїчна водночас. ( Г. Нудьга)
В) Національна мова це здобуток культури, духовної діяльності певного народу. ( Г. Нудьга)
Г) Мова основа культури нації, найбільший скарб. ( Г. Нудьга)
Д) Рушники і плахти мов щемливий спогад дитинства. ( І. Цюпа )
8. Установити відповідність між реченнями і видами присудків, ужитих у цих реченнях:
А) У народі Київ завжди був символом непохитності, непереможності і вічної слави. ( Ткаченко )
Б) Чебреці не хвилюються від вітру і не сохнуть від сонця. ( І. Сенченко )
В ) Без застосування одиниць виміру часу люди не змогли б існувати. ( з кн.
« Я пізнаю світ»
Г) Великдень – день особливий ( Л. Орел )
Д) Як багато може розповісти Дніпро про нас і про себе, про народ.
( С. Гречанюк )
Е) У Михайлівці живуть люди стримані. ( І Сенченко )
1. Простий присудок.
2. Складений дієслівний присудок.
3. Складений іменний присудок.
9. Установити відповідність між реченнями і способами вираження в них підметів:
А) Увійшло двоє. ( Н. Рибак )
Б) Ще за життя Івана Сірка про нього ходили легенди. ( О. Апанович )
В) Багато грабіжників зазіхало на багатство і могутність Києва.
( Г. Ткаченко)
Г) У Херсонесі вчені відкрили частину підводного античного міста.
( А. Денисенко )
Д) Ніхто не сміє підійти до дубів – ветеранів з пилою чи сокирою.
( А. Адамович)
Е) Чумацький Шлях – вірний орієнтир наших пращурів. ( М. Славинська )
1. Іменник.
2. Займенник.
3. Числівник.
4. Сполучення числівника з іменником.
5. Власна назва.
6. Дієприкметник у значенні іменника.
10. Записати текст. Підкреслити головні члени речення.
Острозька академія була першою спробою організувати вищу школу в Україні. Передовсім князь бажав надрукувати Біблію церковнослов’янською мовою. Це була величезна і складна справа. Він розіслав по всіх усюдах шукати тексти Біблії.
Друкування Біблії – це була знаменна подія в усьому слов’янському світі, це був величезний труд. Над Біблією працювали найвидатніші уми в Україні. Біблія ще довгі часи була неперевершеним мистецьким твором. ( О. Іваненко)
11. Скласти два речення так, щоб у першому підмет був виражений назвою художнього твору, у другому – присудок був виражений фразеологізмом.
Немає коментарів:
Дописати коментар