понеділок, 2 листопада 2020 р.

Українська мова. Тестові завдання з теми "Підмет і присудок".. 8 клас.

 Тестові завдання з теми:

« Словосполучення. Просте двоскладне речення. Способи вираження підмета та присудка» ( 8 клас)


Завдання 1 – 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН правильний.


1. Укажіть рядок, у якому поєднання слів не є словосполученням:

А) густий кущ, стояли в кущах, старий чорногуз, золоті руки;

Б) працювати з папером, тканина в клітинку, заплющити очі, добре працювати;

В) день втомився, минають дні, квіти розцвітають, море грає;

Г) приїхав давно, полоти картоплю, розцвітати пишно, закінчити роботу.

2. Укажіть рядок, у якому слова в словосполученнях з’єднані за допомогою узгодження:

А) волога земля, розцвітати пишно, думати про навчання;

Б) допомагати батькам, полоти картоплю, мріяти про поїздку;

В) місто Львів, міська вулиця, дорога до школи;

Г) книжкова полиця, весела хата, довга дорога.

3. Укажіть рядок, у якому всі словосполучення іменникові:

А) ручка дверей, шапка господаря, сторінка з книжки, чашка для молока;

Б) білий од вітру, червоний від сорму, неспокійний через знервованість;

В) з десяти ящиків, дехто з вас, возив сіно, демонстрував задоволення;

Г) жив щасливо, радісний день, ласкаво сказано, ніхто з нас.

4. Складним є речення в рядку:

А) Над широкими сіножатями, над зеленими ярами встав легесенький туман. ( І. Нечуй – Левицький)

Б) В українському фольклорі неопалима купина стала символом невмирущості і незнищенності нашої землі. ( з журналу)

В) Спинюся і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй. 

( Л. Костенко)

Г) Тепла липнева ніч пролітає садками, посадками, скиртами в полях.

( О. Гончар )

5. У якому реченні непрямий порядок слів:

А) Висока гора спускалась покатом і обривалась над самою Россю. 

( І. Нечуй – Левицький )

Б) Садок тішиться підсиненим туманцем дозрілих слив. ( Є. Гуцало )

В) Степ спочиває, набирається прохолоди після денної сліпучої спеки. 

( О. Гончар )

Г) Густо – прегусто висипали зорі на небі. ( І. Нечуй – Левицький)

6. Непоширеним є речення в рядку:

А) Хліб і рушник – одвічні людські символи. ( В. Скуратівський)

Б) Хмельницький був іншої думки. ( П. Панч )

В) На південь стікає зоряна імла Чумацького шляху. ( М. Стельмах)

Г) Між коморою та будиночком ворота й хвіртка. ( О. Довженко )


7. Позначити рядки, у яких між підметом і присудком тире не вживається:

( завдання з вибором КІЛЬКОХ правильних відповідей):

А) Мова кожного народу явище давнє. ( Г. Нудьга)

Б) Доля української мови сумна й героїчна водночас. ( Г. Нудьга)

В) Національна мова це здобуток культури, духовної діяльності певного народу. ( Г. Нудьга)

Г) Мова основа культури нації, найбільший скарб. ( Г. Нудьга)

Д) Рушники і плахти мов щемливий спогад дитинства. ( І. Цюпа )

8. Установити відповідність між реченнями і видами присудків, ужитих у цих реченнях:

А) У народі Київ завжди був символом непохитності, непереможності і вічної слави. ( Ткаченко )

Б) Чебреці не хвилюються від вітру і не сохнуть від сонця. ( І. Сенченко )

В ) Без застосування одиниць виміру часу люди не змогли б існувати. ( з кн. 

« Я пізнаю світ»

Г) Великдень – день особливий ( Л. Орел )

Д) Як багато може розповісти Дніпро про нас і про себе, про народ. 

( С. Гречанюк )

Е) У Михайлівці живуть люди стримані. ( І Сенченко )


                                                                    1. Простий присудок.

                                                                    2. Складений дієслівний присудок.

                                                                    3. Складений іменний присудок.

9. Установити відповідність між реченнями і способами вираження в них підметів:

А) Увійшло двоє. ( Н. Рибак )

Б) Ще за життя Івана Сірка про нього ходили легенди. ( О. Апанович )

В) Багато грабіжників зазіхало на багатство і могутність Києва. 

( Г. Ткаченко)

Г) У Херсонесі вчені відкрили частину підводного античного міста. 

( А. Денисенко )

Д) Ніхто не сміє підійти до дубів – ветеранів з пилою чи сокирою. 

( А. Адамович)

Е) Чумацький Шлях – вірний орієнтир наших пращурів. ( М. Славинська )


                                                              1. Іменник.

                                                               2. Займенник.

                                                               3. Числівник.

                                                             4. Сполучення числівника з іменником.

                                                              5. Власна назва.

                                                              6. Дієприкметник у значенні іменника.


10. Записати текст. Підкреслити головні члени речення.


Острозька академія була першою спробою організувати вищу школу в Україні. Передовсім князь бажав надрукувати Біблію церковнослов’янською мовою. Це була величезна і складна справа. Він розіслав по всіх усюдах шукати тексти Біблії.

 Друкування Біблії – це була знаменна подія в усьому слов’янському світі, це був величезний труд. Над Біблією працювали найвидатніші уми в Україні. Біблія ще довгі часи була неперевершеним мистецьким твором. ( О. Іваненко)

11. Скласти два речення так, щоб у першому підмет був виражений назвою художнього твору, у другому – присудок був виражений фразеологізмом.


Немає коментарів:

Дописати коментар