вівторок, 10 листопада 2020 р.

Казка "Хуха-моховинка". Самостійна робота. Українська література.

 


Запитання до біографії письменника Василя Короліва-Старого.

1. Опрацюй форзац на початку підручника. Розкажи, коли і де народився письменник. Яке його справжнє прізвище? 

 2. Який вплив мав на письменника його батько?  3. Які події в житті країни змусили Василя Костьовича Королева покинути Україну? .

4. У чому виявлялося прагнення письменника «не осоромити перед чехами українського імені»? 

Запитання до змісту казки.

1. Із якої події починається казка?  

2. Чому оповідач перед першою подією пропонує читачеві такий розлогий вступ? 

3. Коли народилася Хуха-Моховинка?

4. Які місцини полюбляють Хухи, а де не люблять жити? Вибери тільки правильні відповіді: ліс, річка, гори, море, бур'ян, левада, болото, байрак. 

5. Прочитай портрет Хухи. Чи можеш ти з портретної характеристики визначити ставлення оповідача до Хухи? Які слова допомагають тобі це зробити?

6. Випиши в зошит із тексту, якого кольору можуть набувати Хухи в різних обставинах. Прочитай про вплив кольорів на людину в Словничку-довідничку. Як ти думаєш, чи впливали кольори, у які змінювалася Хуха, на риси її характеру?

7. За які якості всі в лісі любили Хуху-Моховинку? Як про це сказано в казці?  8. Прочитай уривок від слів «А це буває дуже, дуже тяжко, й вони гірко плачуть» до кінця абзацу. Кому належать ці слова — Хусі чи оповідачеві? Що вражає автора цих слів у людях? З якою інтонацією треба читати цей абзац

9. Про яку ваду людей ще згадується в цій частині казки? Як ти думаєш, чи випадково про них розповідає оповідач? 

10. Якої кривди зазнала Хуха від діда? 

11. Перекажи епізод, як товаришки прагнули врятувати Хуху. (усно)

12. Де знайшла прихисток Хуха?

13. Як жилося Хусі біля тварин? Чи все їй там подобалося?

14. У казці сказано: Одного бракувало Моховинці: не було тут ніде поблизу жодної іншої Хухи. А кожний знає, як тяжко жити без рідного товариства в чужій стороні!.. Як ти думаєш, чи тільки Хусі належать ці думки? Обґрунтуй свою відповідь

15. Прочитай портрет дівчинки. Які слова добирає оповідач, щоб її змалювати? Яке враження в тебе склалося про дівчинку з портретної характеристики? 

16. Яка пригода змусила Хуху пробратися в хату до людей? Перекажи цю подію стисло (усно)

17. Якою побачили Хуху діти? Як вони описали мамі її зовнішній вигляд? Чи збігається цей опис із описом оповідача на початку твору?  (усно)

18. Якою була друга зустріч Хухи з дідом? Перекажи цей епізод докладно. (усно)

19. Назви одну причину, за що дід ненавидів Хух.

• Хухи звуками попереджали лісника, коли дід рубав у лісі дерева. 

• Дід мав хибні переконання.

20. Як поводилися діти, коли дід напав на Хуху? На чиєму боці вони були? Прочитай про це в тексті. (усно).

21. На чиєму боці оповідач у пригоді Хухи та діда? Чому ти робиш такий висновок?

22. Назви всі найнапруженіші епізоди в казці. (усно)

 

Немає коментарів:

Дописати коментар