1. Укажіть речення, у якому підмет
виражений словосполученням:
А. Малина і вишні цього року не вродили.
Б. Я сам іду до товариша.
В. Усі ми дужі дружбою своєю.
Г. Було їх там чоловіка з тридцять.
2. Укажіть речення, у якому
неозначена форма дієслова (інфінітив) не є підметом:
А. Прожити вік – не поле перейти.
Б. Любити свій край – не є злочином.
В. Першою думкою Остапа було тікати.
Г. Життя прожити треба чесно.
3. Укажіть речення, у якому немає підмета:
А. Гримнуло кілька пострілів.
Б. Ой у полі жито копитами збито.
В. У душі моїй пісень і мрій море.
Г. Сучасне завжди по дорозі з минулого в майбутнє.
4. Укажіть речення, у якому підмет
виражений прикметником у значенні іменника:
А. Два хитрих мудрого не переважать.
Б. Старого горобця на полові не обдуриш.
В. Он ідуть закохані і юні.
Г. Чуже переступи, та не займи.
5. Укажіть речення з однорідними
підметами:
А. Батько з сином пішли на тік молотити.
Б. Між втікачами були Остап із Соломією.
В. Бувалі і старі повчали молодих.
Г. Восени дні стають коротшими, а ночі –
довшими.
6. Укажіть речення з простими дієслівними
присудками:
А. Я хочу погостювати в батька-матері.
Б. У нас піснями тепла вся земля.
В. Ще мене з колиски люба мати вчила мову рідну
шанувати.
Г. Не багатство ти шануй, не вроду, мову бережи свого
народу.
7. Укажіть речення з простим дієслівним
присудком, вираженим фразеологізмом:
А. Це була лебедина пісня композитора.
Б. До лісу було рукою подати.
В. Ми змусили його розв`язати язика.
Г. Я стою непорушно і печу раків.
8. Укажіть речення з дієслівним складеним
присудком:
А. Твір я буду писати завтра.
Б. Подруга буде їхати додому поїздом.
В. Дівчина почала вишивати скатертину.
Г. Зараз же сідай і пиши лист до матері.
9. Укажіть речення, в якому вжито
складений іменний присудок:
А. Учні були вчора на екскурсії у заповіднику.
Б. Вони не сподівались побачити стільки цікавого.
В. Але маршрут був дуже добре знайомий.
Г. Діти обіцяли приїхати ще раз.
10. Укажіть речення, у якому
правильно вжито складений іменний присудок:
А. Зустріч була хвилююча.
Б. У черзі хлопець стояв перший.
В. Хлопці стали сильні.
Г. Оксана дуже непосидюча й весела.
11. Укажіть речення,
у якому є тире між підметом і присудком (розділові знаки
пропущено):
А. Я син свого часу і весь належу сучасникам своїм.
Б. Руки дівчини зробилися як лід.
В. Червона рожа над усі квіти гожа.
Г. Тільки труд життя основа краса всевладного
життя.
12. Складений іменний присудок відсутній у реченні
А Сперечатись з Гомером – справа марна.
Б А діти – мов букети піднебесні.
В Ти, бачу, гайдамакам був би рад.
Г Отари сірих хмар лежать безрушно й сонно.
13. Складений дієслівний присудок вжито в реченні
А Поговорили на раді та й розійшлись, забули.
Б На Січ почали вчащати посли від турка.
В Давнє золото було розміняно на мідяки дрібних, а інколи й
приватних починань.
Г Турки рідко користались із рушниць.
14. Правильно визначено граматичну основу в реченні
А Кривоніс викресав вогню, запалив люльку, присів під
повіткою й задумався.
Б Кошовий першим встромляє носака у стремено
і, перекинувши ногу через коня,
вгрузає у сідло.
В Гетьман з писарем обмірковували політичні
питання.
Г Отаман, приклавши руку до грудей, покірно схилив
голову.
Д Я дуже люблю міста Київ і Львів.
15. Виділене слово є підметом у реченні
А Надворі дмухав весняний скажено-веселий вітер.
Б Хвилястий вітер пелехатий мені спокою не дає.
В Правду вітер той шепоче і розважить зорі хоче.
Г Нас пригоди впинить не в силі.
Д Не раз серед ночі маленький Устим прокидався від
стукоту у вікні.
16. Припустились помилок у визначенні граматичної основи в реченні
А Осінь на околиці рве пожовкле листя, і
дощами колеться, і вітрами злиться.
Б По садах пустинних їде гордовито осінь жовтокоса
на баскім коні.
В Прийшли під осінь ще зелені клени...
Г На світанку вишнева хмарина білим цвітом окутала сад.
Д Вийшовши з готелю, Лаврентій з жоною й
дітьми попростував до Дніпра.
17. Інверсія відсутня в реченні
А І крізь хатнії віконця рознесеться, залунає По занедбаному краю пісня
волі, пісня
сонця!
Б Колись давно північною добою В повітрі легкому дрімаючих степів Мене
ласкав
малу під стріхою сільською Коханий, рідний спів.
В Так давно не звучала бандура моя.
Г Щось мариться мені в палких обіймах ночі.
Д І не бідне, і не погане село Бужани.
18. Визначте, яким членом речення є виділене слово
І всюди встигав побувати писар Війська Запорозького.
А простим дієслівним присудком
Б складеним дієслівним присудком
В складеним іменним присудком
Г додатком
Д обставиною
19. Правильно визначено присудок у реченні
А Хмельницький був іншої думки.
Б А дівчина була як сонце.
В Панська ласка – що вовча дружба
Г На провесні вовчі зграї ставали дедалі
нахабнішими.
Д Настя була м’якої вдачі.
20. Яким членом речення виступають виділені слова
Учіться ставити себе на місце іншої людини.
А додаток
Б присудок
В підмет
Г означення
Д обставина
21. В якому з поданих речень є іменний складений присудок
А Земля почала зеленіти тендітною травою.
Б Я вірші почав писать під вечір золотий.
В Як прагне людство в злагоді іти назустріч сонцю, радості й труду!
Г Ми чисті перед совістю, нащадками й планетою.
Д Між людьми буду жить молодий і крилатий.
22. В якому з поданих речень є складений дієслівний присудок
А Він був незвичний, той смуток.
Б Поет всюди залишається господарем свого настрою.
В Василь Стус – справді великий поет.
Г В труді твори красу життя.
Д Почав жевріти схід сонця.
23. Простий підмет ужито в реченні
А Я і ти – два світи у безмежному Божомі небі.
Б Ми з братом щиро любилися зроду, змалку.
В Залізняк і Гонта відмовилися відповідати на запитання.
Г В нічну розвідку пішло четверо.
Д Двоє хлопців і двоє дівчат ішли Петровською алеєю.
24. Простий підмет
ужито в реченні
А „Кру” та „кру” журливо лине в далину імлисту.
Б „Лісова Пісня” Лесі Українки глибоко хвилює читачів і глядачів.
В Правда з кривдою старою б’ються під горою.
Г Йде людина в надра темні, чудеса творить підземні.
Д Аби кожна комаха мед брала, то один жук би найбільше міг набрати.
Немає коментарів:
Дописати коментар