понеділок, 25 травня 2020 р.

Словосполучення і речення. Вправи.

Вправа 1

► Спишіть словосполучення. Якою частиною мови виражене в них головне слово? Надпишіть зверху. З двома-трьома словосполу­ченнями (за вибором) складіть речення і запишіть. Яке речення за метою висловлювання ви склали?

Золота осінь, повна води, видно далеко, твори Шевченка, лю­бить співати, перші двоє, відомий серед спортсменів, всі повністю, купатися в морі.

Вправа 2

►3 указаних пар слів випишіть словосполучення. Якою частиною мови виражене в них залежне слово? Надпишіть зверху.

Білі троянди, до брата, приїхати до міста, з пагорба, на батька, схожий на батька, вдячний учителеві, грають весело, в підручнику, над деревами, за лісом.

Вправа 3

► Утворіть словосполучення з указаних слів. Уведіть 2-3 з них у речення (питальне чи спонукальне). Запишіть. Підкресліть го­ловні члени речення.

Працювати, урок; сидіти, комп’ютер; писати, клас; вчити, іно­земна мова; відпочивати, парк; спішити, театр; жити, село (місто, селище); бігти, швидко; олівці, малювання.

Вправа 4

► Перепишіть текст, визначивши в ньому речення. Розставте роз­ділові знаки і поясніть їх.

ВІЧНА СТЕЖКА

Вічною називається стежка на Тарасову гору літом і взимку в будень і свято ви побачите в Каневі багато відвідувачів з усіх куточків Укра­їни і з-за кордону не буває такого дня щоб не йшли сюди люди на Тара­сову гору поклонитись великому поету живе Тарас у пам’яті народній біля пам’ятника йому завжди духмяніють свіжі квіти (Із журналу).

Вправа 5

► Спишіть три речення — розповідне, питальне, спонукальне. До кожного з цих видів складіть своє і також запишіть.

1. Тече вода в синє море, та не витікає (Т. Шевченко). 2. А коли ж до праці навчатися, як не змолоду? 3. Пам’ятайте, живі, мир нелегко дістався народам.


Немає коментарів:

Дописати коментар