понеділок, 25 травня 2020 р.

Словосполучення. Тести.

1. В якому рядку подано словосполучення

А п’ятами накивати, теревені правити, повісити носа, ловити гав
Б надходить осінь, зоріє небо, обрій світліє, птахи як дзвіночки
В неозорі степи, у два ряди, добрий до дітей, далеко відомий
Г люди праці, біля школи, ні в сих ні в тих, потрібний учням
Д виоране поле, продовжений день, хтось із семи студентів, язиката Хвеська

 

2. Усі словосполучення в рядку

А лити як із відра, переходити дорогу, йшов дощ, холодна роса
Б лапатий сніг, відвідати музей, дуже холодно, пішоходи й водії
В сидіти й писати, на дорозі, Чорне море, мис Доброї Надії
Г чоловік і дружина, буду співати, вікно запотіло, під парасолькою
Д потрапити під зливу, на дворі тепло, висока гора, легенька тінь

 

3. Усі словосполучення в рядку

А мати чи батько, більш уважний, тече вода, хай живе
Б стоїть туман, у свинячий голос, Червона Шапочка, з джерела
В буду вишивати, брати на кпини, місто й село, упала на землю
Г у чистому небі, в бані парився, сумно позирав, великі будинки
Д заблищали зорі, крізь пил, гук міста, у вогні палаю

 

4. Сполучення слів, що не становлять словосполучень, подано в рядку

А край села, буду відмінником, стоять та й журяться, найбільш талановитий
Б рясна яблуня, прийнято на сесії, допомогти йому, велика роль
В садок коло хати, здатний на вчинок, навчатися далі, пам’ять тисячоліть
Г свята Ольга, вдягатися по-зимньому, ахіллесова п’ята, буду вчителем
Д з журбою радість обнялась, хочу пити, чітка відповідь, оком накинути

 

5. Усі словосполучення прості в рядку

А уславлені українські чорноземи, русява дівчина з косою, шпилі у райдужній імлі, роздоріжжя вечорів смутних

Б грати першу скрипку в громаді, вітер із Дніпра, дорожчий над усе подарунок, бути скупим на слова

В моя земля з рахманною журбою, оповита колосом і цвітом, рожеві від сонця хмари, темно-зелені грона смерек

Г виоране трактористом поле, достиглі грона винограду, налита світлом ріка, нагородити орденом Пошани

Д дума про козака Голоту, дати чітку відповідь, знехотя виконати щось, спалахи молодих блискавиць

 

 

 

6. У словосполученнях якого рядка компоненти поєднано зв’язком узгодження

А шитий сріблом, будинок ліворуч, дуже швидко, кава по-турецьки
Б медвяний дух, мудрості ясної, у місячнім сяйві, блякле небо
В брат чоловіка, настояний на травах, зроблений донькою, тривати кілька днів
Г зустріти друга, солоний хліб, смачний торт, симпатичне дівча
Д набагато краще, співоча душа, чистий зошит, вихідний день

 

7. Зв’язок керування між компонентами у словосполученнях у рядку

А волошкове поле, смерекова хата, пейзажна лірика, чисті джерела
Б пізно вночі, працюючи невпинно, виразно прочитаний, нагадати вчасно
В цвіт папороті, слава героям, дорога без кінця, зошит в лінійку
Г випити кави, велика група, глибини океану, гаптований золотом
Д сильним вітром, відсипати цукру, насипати борошна, усміхнутися всім

 

8. Компоненти словосполучень поєднані зв’язком прилягання в рядку

А кохати вірно, читання вголос, говорити схвильовано, надто багато
Б ознайомлений з наказом, вірний традиціям, зобов’язаний життям, зворушений
до сліз
В посаджене дерево, почесна грамота, сучасний погляд, п’ятиповерховий будинок
Г дуже радий, ішов пішки, готовий працювати, вологий від роси
Д співають ідучи, радий допомогти, сильний вітер

 

 

 

9. Лише іменникові словосполучення в рядку

А цвіт яблуні, поема про море, творчий доробок, уміння працювати
Б навчатися у школі, знайти дорогу, піти по гриби, сказати спересердя
В із п’яти коробок, до трьох відсотків, сьомий у списку, один за всіх
Г ручка дверей, дев’ятитй поверх, другий за алфавітом, двоє з гурту
Д щось незвідане, за кимось із них, когось похвалити, сидить склавши руки

 

10. Лише іменникові словосполучення в рядку

А цукерки „Наталка Полтавка”, проміння сонця, святкове вбрання, черешневий цвіт

Б любий друг, читати роман, переходити дорогу, суворий тато
В затихло навесні, голосно співати, холодна роса, тривалі заморозки
Г лапатий сніг, перші дні, висока гора, зустріти товариша
Д дуже холодно, переглядати кінофільм, слухати музику

 

 

 

11. Лише прикметникові словосполучення в рядку

А червона калина, письмовий стіл, грядущий рік, рідна земля
Б вручати атестат, писати переказ, шукати істину, бажати успіху
В урочисто відкритий, сповнений надій, зручний для роботи, червоний від морозу
Г білий від снігу, глибоко цінувати, вдячний учителю, дуже сильний
Д залежний від усього, змушений відмовити, передплатити газету, у вишневому садку

 

 

 

12. Лише прикметникові словосполучення в рядку

А пам’ятки України, постійний епітет, зберігатися в чистоті, людське тіло
Б трохи чудний, білий від снігу, абсолютно здоровий, чорний від сажі
В духовної чистоти, естетичні ідеали, засіяні зерном, готуючись у дорогу
Г до нового життя, яблуневі квіти, усмішка сонця, остання путь
Д урожайність рослин, за формою схожий, головні убори, за часів Київської Русі

 

13. Лише числівникові словосполучення в рядку

А вранішній туман, бурхливе море, зоряне небо, чумацький шлях
Б троє з нас, один з кращих, дванадцять місяців, перший за алфавітом
В легко на душі, дуже рано, виконаний пізніше, оцінений правильно
Г їхати втрьох, мити себе, під високим небом, відповідати першим
Д за два мільйони, чиясь книга, лежати горілиць, більше двох

 

14. Лише числівникові словосполучення в рядку

А одна друга площі, сотий за списком, перший будинок, щира бесіда
Б осінній краєвид, п’ять плюс три, кожен з нас, кращий учень
В з шостої до десятої, кількасот козаків, сьомий день, котрийсь учень
Г двоє учнів, кілька книжок, один з нас, до п’яти кілограмів
Д кожен учень, до десятої години, три четверті, сектор круга

 

15. Лише займенникові словосполучення в рядку

А кожний із слухачів, дехто з учителів, хтось невідомий, я з друзями
Б щедра душа, березовий гай, житній хліб, весільна пісня
В сплетений із ромашок, готовий до тестування, завершений вчасно, всебічно розвинений
Г я перший, слухати їх, цього вечора, те завдання
Д сам самотою, пішли удвох, скільки нас, був у нього

 

 

 

16. Лише займенникові словосполучення в рядку

А уся рідня, інший світ, кого знаю, наш телевізор
Б кожний з нас, хтось із присутніх, щось велике, ніхто з нас
В співають усі, знають нас, берегти в ній, сміятися з нього
Г високе небо, людське тіло, чистота духовності, ми з нею
Д її символами, його пам’ять, естетика самого себе, видовжені лінії

 

17. Лише дієслівними словосполученнями в рядку

А курс лекцій, стаття словника, квиток студента, виступ колективу
Б виконати завдання, працювати на совість, співати вхорі, займатися спортом
В бажання вчитись, уміння слухати, намагання з’ясувати, прагнення вдосконалюватися
Г зайти поговорити, діяти злагоджено, столиця України, навчилися читати
Д доглядати дитину, лежати горілиць, виконати завдання, досить влучно

 

 

 

18. Лише дієслівними словосполученнями в рядку

А ішла берегом, їли швидко, списано все, оманливі думки
Б дотримуватися етикету, читати голосно, вимовити розбірливо, моє щастя
В шанувати батьків, навчивсяграти, вітатися ґречно, піклується про мене
Г поводитися толерантно, утроє сильніше, далека дорога, сопіти стиха
Д стояв старий, мовчать берізки, біжить потік, йшли швидко

 

19. Лише прислівникові словосполучення в рядку

А підписано до друку, співати ідучи, доручити товаришеві, писати швидко
Б скручений вдовж, побілений двічі, складений удвоє, переписаний вкотре
В далеко за обрієм, пізно ввечері, особливо старанно, наодинці з думками
Г близько до будинків, дуже холодно, досить влучно, писати без помилок
Д діяти злагоджено, глибоко цінувати, досиь спокійно, сидить тихо

 

20. Лише прислівникові словосполучення в рядку

А близько до школи, рано вранці, удвоє довша, дуже голосно
Б зовсім недавно, ще краще, утроє скласти, кращий за нас
В голосно балакати, весело сміятися, далека дорога, високо вгору
Г набагато нижче, радо вітати, добре знати, кава по-віденськи
Д говорити по-латині, доволі довго, змінений від учора, зроблений без допомоги

 

21. Визначте, у якому реченні можна виділити п’ять словосполучень

А Хотіла б я піснею стати у цюю хвилину ясну.
Б Важкі полив’яні вузли капусти парують над рікою молоком.
В І задзвонили над джмелями дзвінки-дзвіночки лісові.
Г Послався мій шлях крізь чагарники, забарвлені осінньою позолотою.
Д Багато не треба, щоб твердо знати: людина – найвищий вимір краси.

 

22. Правильно побудовано словосполучення в рядку

А виражати подяку, вимкнути світло
Б говорити невпопад, заважати працювати
В замовити обід, бути правим
Г наступного разу, недбале ставлення
Д опанувати себе, вірно розв’язати

 

23. Правильно побудовано словосполучення в рядку

А розробити міроприємства, брати до уваги
Б приймати участь, вважати необхідним
В вважати правильним, вдячні за співпрацю
Г приймати міри, давати добро
Д дійти висновку, ставити до відома

 

24. Правильно побудовано словосполучення в рядку

А прикладати зусилля, завдавати шкоди
Б завдяки підтримці, зазнавати втрат
В згідно домовленності, з усіх запитань
Г незважаючи на труднощі, підводити підсумки
Д працювати за сумісництвом, просимо вислати

 

25. Правильно побудовано словосполучення в рядку

А піднімати питання, розглянути пропозиції
Б відношення до людей, хочемо проінформувати Вас
В у разі Вашої відмови, вибачте нас
Г внести до порядку денного, доглядати тварин
Д докласти зусилля, докоряти мені

 

 

26. Установіть відповідність між критеріями класифікації та групами словосполучень

1 за морфологічним вираженням

2 за будовою
3 за типом синтаксичного зв’язку

А узгодження, керування, прилягання
Б атрибутивні, об’єктивні, обставинні
В прості, складні
Г іменні, дієслівні, прислівникові

 

 

27. Установіть відповідність між типами синтаксичного зв’язку компонентів у словосполученні і тлумаченнями

1 узгодження
2 керування
3 прилягання

А залежним виступає повнозначне слово, позбавлене форми словозміни

Б форми словозміни залежного слова уподібнюються до форм головного слова

В головне слово вимагає від залежного певної відмінкової форми, яка не змінюється незалежно від зміни форми головного слова

Г сполука слів, що поєднані сурядним зв’язком

 

 

28. Установіть відповідність між терміном та тлумаченням.

1 синтаксис
2 морфологія
3 пунктуація
4 орфографія

А система писемних та друкованих знаків, за допомогою яких передається усне мовлення

Б сукупність правил про вживання розділових знаків

В розділ граматики, що вивчає будову та значення словосполучень і речень

Г система загальноприйнятих правил, що визначають способи передачі усного мовлення на письмі

Д розділ граматики, що вивчає граматичну будову слова

 

29. Установіть відповідність між синтаксичними одиницями та їхніми ознаками

1 слово
2 словосполучення
3 речення
4 фразеологізм

А притаманна смислова закінченість, предикативність, інтонаційна завершеність, граматичний і смисловий зв’язок між компонентами

Б виконує номінативну функцію, є узагальненою назвою групи чи класу однотипних предметів; виражає лексичне і граматичне значення

В становить розчленовану, конкретизовану назву певного явища; має систему форм; не властива інтонація закінченості; не є самостійною одиницею мовного спілкування

Г мовний засіб, щоб передати почуття героїв літературного твору

Д стійка сполука слів, що використовується для увиразнення мови

 

 

30. Установіть відповідність між термінами та їх тлумаченнями

1 прості словосполучення

2 складні словосполучення

3 синтаксично вільні словосполучення

4 синтаксично нечленовані

А складаються зі слів, кожне з яких є окремим членом речення

Б складаються з двох повнозначних або з кількох із залежною семантично неподільною частиною

В складаються із синтаксично залежних компонентів, які виконують роль одного члена речення

Г утворюєтья поширенням компонента простого словосполучення

Д фразеологічні сполуки

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар