1. В якому рядку подано словосполучення
А п’ятами накивати, теревені правити, повісити носа, ловити гав
Б надходить осінь, зоріє небо, обрій світліє, птахи як дзвіночки
В неозорі степи, у два ряди, добрий до дітей, далеко відомий
Г люди праці, біля школи, ні в сих ні в тих, потрібний учням
Д виоране поле, продовжений день, хтось із семи студентів, язиката
Хвеська
2. Усі словосполучення в рядку
А лити як із відра, переходити дорогу, йшов дощ, холодна роса
Б лапатий сніг, відвідати музей, дуже холодно, пішоходи й водії
В сидіти й писати, на дорозі, Чорне море, мис Доброї Надії
Г чоловік і дружина, буду співати, вікно запотіло, під парасолькою
Д потрапити під зливу, на дворі тепло, висока гора, легенька тінь
3. Усі словосполучення в рядку
А мати чи батько, більш уважний, тече вода, хай живе
Б стоїть туман, у свинячий голос, Червона Шапочка, з джерела
В буду вишивати, брати на кпини, місто й село, упала на землю
Г у чистому небі, в бані парився, сумно позирав, великі будинки
Д заблищали зорі, крізь пил, гук міста, у вогні палаю
4. Сполучення слів, що не становлять словосполучень, подано в рядку
А край села, буду відмінником, стоять та й журяться, найбільш
талановитий
Б рясна яблуня, прийнято на сесії, допомогти йому, велика роль
В садок коло хати, здатний на вчинок, навчатися далі, пам’ять
тисячоліть
Г свята Ольга, вдягатися по-зимньому, ахіллесова п’ята, буду
вчителем
Д з журбою радість обнялась, хочу пити, чітка відповідь, оком
накинути
5. Усі словосполучення прості в рядку
А уславлені українські чорноземи, русява дівчина з косою, шпилі у
райдужній імлі, роздоріжжя вечорів смутних
Б грати першу скрипку в громаді, вітер із Дніпра, дорожчий над усе
подарунок, бути скупим на слова
В моя земля з рахманною журбою, оповита колосом і цвітом, рожеві від
сонця хмари, темно-зелені грона смерек
Г виоране трактористом поле, достиглі грона винограду, налита світлом
ріка, нагородити орденом Пошани
Д дума про козака Голоту, дати чітку відповідь, знехотя виконати щось,
спалахи молодих блискавиць
6. У словосполученнях якого рядка компоненти поєднано зв’язком
узгодження
А шитий сріблом, будинок ліворуч, дуже швидко, кава по-турецьки
Б медвяний дух, мудрості ясної, у місячнім сяйві, блякле небо
В брат чоловіка, настояний на травах, зроблений донькою, тривати
кілька днів
Г зустріти друга, солоний хліб, смачний торт, симпатичне дівча
Д набагато краще, співоча душа, чистий зошит, вихідний день
7. Зв’язок керування між компонентами у словосполученнях у рядку
А волошкове поле, смерекова хата, пейзажна лірика, чисті джерела
Б пізно вночі, працюючи невпинно, виразно прочитаний, нагадати
вчасно
В цвіт папороті, слава героям, дорога без кінця, зошит в лінійку
Г випити кави, велика група, глибини океану, гаптований золотом
Д сильним вітром, відсипати цукру, насипати борошна, усміхнутися
всім
8. Компоненти словосполучень поєднані зв’язком прилягання в рядку
А кохати вірно, читання вголос, говорити схвильовано, надто багато
Б ознайомлений з наказом, вірний традиціям, зобов’язаний життям,
зворушений
до сліз
В посаджене дерево, почесна грамота, сучасний погляд,
п’ятиповерховий будинок
Г дуже радий, ішов пішки, готовий працювати, вологий від роси
Д співають ідучи, радий допомогти, сильний вітер
9. Лише іменникові словосполучення в рядку
А цвіт яблуні, поема про море, творчий доробок, уміння працювати
Б навчатися у школі, знайти дорогу, піти по гриби, сказати
спересердя
В із п’яти коробок, до трьох відсотків, сьомий у списку, один за
всіх
Г ручка дверей, дев’ятитй поверх, другий за алфавітом, двоє з гурту
Д щось незвідане, за кимось із них, когось похвалити, сидить
склавши руки
10. Лише іменникові словосполучення в рядку
А цукерки „Наталка Полтавка”, проміння сонця, святкове вбрання,
черешневий цвіт
Б любий друг, читати роман, переходити дорогу, суворий тато
В затихло навесні, голосно співати, холодна роса, тривалі заморозки
Г лапатий сніг, перші дні, висока гора, зустріти товариша
Д дуже холодно, переглядати кінофільм, слухати музику
11. Лише прикметникові словосполучення в рядку
А червона калина, письмовий стіл, грядущий рік, рідна земля
Б вручати атестат, писати переказ, шукати істину, бажати успіху
В урочисто відкритий, сповнений надій, зручний для роботи, червоний
від морозу
Г білий від снігу, глибоко цінувати, вдячний учителю, дуже сильний
Д залежний від усього, змушений відмовити, передплатити газету, у
вишневому садку
12. Лише прикметникові словосполучення в рядку
А пам’ятки України, постійний епітет, зберігатися в чистоті, людське
тіло
Б трохи чудний, білий від снігу, абсолютно здоровий, чорний від
сажі
В духовної чистоти, естетичні ідеали, засіяні зерном, готуючись у
дорогу
Г до нового життя, яблуневі квіти, усмішка сонця, остання путь
Д урожайність рослин, за формою схожий, головні убори, за часів
Київської Русі
13. Лише числівникові словосполучення в рядку
А вранішній туман, бурхливе море, зоряне небо, чумацький шлях
Б троє з нас, один з кращих, дванадцять місяців, перший за
алфавітом
В легко на душі, дуже рано, виконаний пізніше, оцінений правильно
Г їхати втрьох, мити себе, під високим небом, відповідати першим
Д за два мільйони, чиясь книга, лежати горілиць, більше двох
14. Лише числівникові словосполучення в рядку
А одна друга площі, сотий за списком, перший будинок, щира бесіда
Б осінній краєвид, п’ять плюс три, кожен з нас, кращий учень
В з шостої до десятої, кількасот козаків, сьомий день, котрийсь
учень
Г двоє учнів, кілька книжок, один з нас, до п’яти кілограмів
Д кожен учень, до десятої години, три четверті, сектор круга
15. Лише займенникові словосполучення в рядку
А кожний із слухачів, дехто з учителів, хтось невідомий, я з друзями
Б щедра душа, березовий гай, житній хліб, весільна пісня
В сплетений із ромашок, готовий до тестування, завершений вчасно,
всебічно розвинений
Г я перший, слухати їх, цього вечора, те завдання
Д сам самотою, пішли удвох, скільки нас, був у нього
16. Лише займенникові словосполучення в рядку
А уся рідня, інший світ, кого знаю, наш телевізор
Б кожний з нас, хтось із присутніх, щось велике, ніхто з нас
В співають усі, знають нас, берегти в ній, сміятися з нього
Г високе небо, людське тіло, чистота духовності, ми з нею
Д її символами, його пам’ять, естетика самого себе, видовжені лінії
17. Лише дієслівними словосполученнями в рядку
А курс лекцій, стаття словника, квиток студента, виступ колективу
Б виконати завдання, працювати на совість, співати вхорі, займатися
спортом
В бажання вчитись, уміння слухати, намагання з’ясувати, прагнення вдосконалюватися
Г зайти поговорити, діяти злагоджено, столиця України, навчилися
читати
Д доглядати дитину, лежати горілиць, виконати завдання, досить
влучно
18. Лише дієслівними словосполученнями в рядку
А ішла берегом, їли швидко, списано все, оманливі думки
Б дотримуватися етикету, читати голосно, вимовити розбірливо, моє
щастя
В шанувати батьків, навчивсяграти, вітатися ґречно, піклується про
мене
Г поводитися толерантно, утроє сильніше, далека дорога, сопіти
стиха
Д стояв старий, мовчать берізки, біжить потік, йшли швидко
19. Лише прислівникові словосполучення в рядку
А підписано до друку, співати ідучи, доручити товаришеві, писати швидко
Б скручений вдовж, побілений двічі, складений удвоє, переписаний
вкотре
В далеко за обрієм, пізно ввечері, особливо старанно, наодинці з
думками
Г близько до будинків, дуже холодно, досить влучно, писати без
помилок
Д діяти злагоджено, глибоко цінувати, досиь спокійно, сидить тихо
20. Лише прислівникові словосполучення в рядку
А близько до школи, рано вранці, удвоє довша, дуже голосно
Б зовсім недавно, ще краще, утроє скласти, кращий за нас
В голосно балакати, весело сміятися, далека дорога, високо вгору
Г набагато нижче, радо вітати, добре знати, кава по-віденськи
Д говорити по-латині, доволі довго, змінений від учора, зроблений
без допомоги
21. Визначте, у якому реченні можна виділити п’ять словосполучень
А Хотіла б я піснею стати у цюю хвилину ясну.
Б Важкі полив’яні вузли капусти парують над рікою молоком.
В І задзвонили над джмелями дзвінки-дзвіночки лісові.
Г Послався мій шлях крізь чагарники, забарвлені осінньою позолотою.
Д Багато не треба, щоб твердо знати: людина – найвищий вимір краси.
22. Правильно побудовано словосполучення в рядку
А виражати подяку, вимкнути світло
Б говорити невпопад, заважати працювати
В замовити обід, бути правим
Г наступного разу, недбале ставлення
Д опанувати себе, вірно розв’язати
23. Правильно побудовано словосполучення в рядку
А розробити міроприємства, брати до уваги
Б приймати участь, вважати необхідним
В вважати правильним, вдячні за співпрацю
Г приймати міри, давати добро
Д дійти висновку, ставити до відома
24. Правильно побудовано словосполучення в рядку
А прикладати зусилля, завдавати шкоди
Б завдяки підтримці, зазнавати втрат
В згідно домовленності, з усіх запитань
Г незважаючи на труднощі, підводити підсумки
Д працювати за сумісництвом, просимо вислати
25. Правильно побудовано словосполучення в рядку
А піднімати питання, розглянути пропозиції
Б відношення до людей, хочемо проінформувати Вас
В у разі Вашої відмови, вибачте нас
Г внести до порядку денного, доглядати тварин
Д докласти зусилля, докоряти мені
26. Установіть відповідність між критеріями класифікації та групами
словосполучень
1 за морфологічним вираженням
2 за будовою
3 за типом синтаксичного зв’язку
А узгодження, керування, прилягання
Б атрибутивні, об’єктивні, обставинні
В прості, складні
Г іменні, дієслівні, прислівникові
27. Установіть відповідність між типами синтаксичного зв’язку компонентів
у словосполученні і тлумаченнями
1 узгодження
2 керування
3 прилягання
А залежним виступає повнозначне слово, позбавлене форми словозміни
Б форми словозміни залежного слова уподібнюються до форм головного
слова
В головне слово вимагає від залежного певної відмінкової форми, яка не
змінюється незалежно від зміни форми головного слова
Г сполука слів, що поєднані сурядним зв’язком
28. Установіть відповідність між терміном та тлумаченням.
1 синтаксис
2 морфологія
3 пунктуація
4 орфографія
А система писемних та друкованих знаків, за допомогою яких передається
усне мовлення
Б сукупність правил про вживання розділових знаків
В розділ граматики, що вивчає будову та значення словосполучень і
речень
Г система загальноприйнятих правил, що визначають способи передачі
усного мовлення на письмі
Д розділ граматики, що вивчає граматичну будову слова
29. Установіть відповідність між синтаксичними одиницями та їхніми
ознаками
1 слово
2 словосполучення
3 речення
4 фразеологізм
А притаманна смислова закінченість, предикативність, інтонаційна
завершеність, граматичний і смисловий зв’язок між компонентами
Б виконує номінативну функцію, є узагальненою назвою групи чи класу
однотипних предметів; виражає лексичне і граматичне значення
В становить розчленовану, конкретизовану назву певного явища; має
систему форм; не властива інтонація закінченості; не є самостійною одиницею
мовного спілкування
Г мовний засіб, щоб передати почуття героїв літературного твору
Д стійка сполука слів, що використовується для увиразнення мови
30. Установіть відповідність між термінами та їх тлумаченнями
1 прості словосполучення
2 складні словосполучення
3 синтаксично вільні словосполучення
4 синтаксично нечленовані
А складаються зі слів, кожне з яких є окремим членом речення
Б складаються з двох повнозначних або з кількох із залежною семантично
неподільною частиною
В складаються із синтаксично залежних компонентів, які виконують роль
одного члена речення
Г утворюєтья поширенням компонента простого словосполучення
Д фразеологічні сполуки
Немає коментарів:
Дописати коментар